februar 07, 2012

Cake Pops {Cupcake-pops}




Hva er søtere enn cupkakes? Cake Pops!
Og her er de formet som små cupcakes - Cupcake-pops.

De er supersøte, kjempegode og veldig enkle å lage.
Cake Pops kan formes og dekoreres akkurat som du vil.
Slipp kreativiteten løs - bare fantasien setter grenser!

De passer perfekt i barnebursdager, men også til andre anledninger.




Inspirasjonen er Bakerella og boken Cake Pops
med masse prosjekter, oppskrifter, tips og triks på kaker på pinne.
Utgangspunktet er ferdig stekt kake - 
jeg har brukt vanlig sjokoladekake laget av ferdig-mix.
 Kaken smuldres opp og så tilsettes "lim" i form av glasur.
Så kan de formes og dekkes av søtt overtrekk...




Til å forme disse har jeg brukt en cupcake form.
Cake Pops kan dekkes med candy coating, men du kan også 
bruke smeltet sjokolade og marshmallows som jeg har gjort her.
Jeg har tilsatt solbærsirup i den smeltede marshmallowsen for å få den fine rosa-fargen.
Her kan du bruke fargepasta for å få ulike farger. Rør så inn litt matfett og melis.
Det er viktig at cake popsen er kald før du dypper. Disse må dyppes i to omganger.
Først delen under i sjokolade. Pinnen dyppes også i sjokolade og stikkes inn.
Avkjøles på hodet på bakepapir. 
Når dette er stivnet kan du dyppe toppen og pynte med kakestrøssel etc. 




Veldig saftige og gode! Og søte, ikke sant?


Boken Cake Pops i norsk utgave og utstyr til baking av disse får du nå i nettbutikken.




{Lykkefryd}


3 kommentarer:

  1. NAAMMMM!!

    Takk, for supert tips!!
    :)

    SvarSlett
  2. SÅ fine de ble! Har prøvd dette selv én gang, men blandet i for mye glasur, så det ble bare grums! Kanskje jeg får prøve igjen neste barnebursdag - nå ble jeg i alle fall inspirert!

    SvarSlett
  3. De blei jo supersøte! Mine pleier jeg å fryse med sugerør som pinne før jeg dypper de i sjokolade. Den faller ikke ut, og sjokoladen stivner superkjapt og trekket blir kjempejevnt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails