mars 22, 2011

{bursdag} Fotballbursdag!




I går var det fotballbursdag!
Huset fullt av glade barn, høyt støynivå, 
stort inntak av pølser, pizza, smoothie, kaker og popcorn.

 Fotball er et morsomt og enkelt tema å lage bursdagsfest rundt.
Har latt fargene grønt, svart og hvitt gå igjen i alt.

Har laget muffinstopper med fotballer, "6" og "hurra!"

Heliumsballonger har blitt en tradisjon her hjemme 
og er veldig populært hos alle barna. 
Så kan også alle få med seg en hjem etter festen.

Vi hadde i tillegg fotballballonger som fikk ligge litt rundt på gulvet.




Små smoothie-flasker er et sunt og godt alternativ til brus, 
og noe som de aller fleste barn liker.
Her har jeg fjernet etiketten som var på, og laget egne som jeg har skrevet navn på.




Grønn og fin glasur blir gress.
Enkelt å få til med sprøytepose.
Dryss med litt farget sukker på toppen for en glitrende effekt.




Sjokoladekake med "gress" - glasur. 
Litt kakestrø for å gi litt farge,
og fotball-lys selvfølgelig!




Har delt opp kaken i porsjonsstykker før jeg pyntet.
Dette gjør alt enklere ved servering!



Store og fine fotball-lys fra Rice.



Lag et eget dessertbord!

Hadde liggende en grønn ramme fra Ikea, 
og den passet fint på dessertbordet.




Boller med Non-stop og popcorn er populært.
Med egne etiketter blir det morsomt og fint på dessertbordet.




Godtposer må være med.
Lager du egne blir det mer originalt og personlig.
Har kjøpt billige grønne papirposer,
og laget lapper som vi har limt på.




Litt godteri som fotballkjærlighet, fotballsjokolade, fruktpastiller, noen seigmenn etc...
Trenger ikke være så enormt mye, vi puttet opp i litt andre ting også.
Fotballkort, klistremerker, blyant etc. Dette får du til en rimelig penge mange steder.

Å lage disse var en veldig hyggelig aktivitet 
å gjøre sammen med barna dagen før festen. 
De synes det er så gøy å få være med i forberedelsene.




2 timer senere har roen senket seg -
kakesmuler, popcorn, heliumsballonger overalt
- og et veldig fornøyd bursdagsbarn!



Dagen etter en vellykket barnebursdag er veldig godt!
Vårsolen varmer og smelter snøen veldig nå
- det gjør det også til en ekstra god dag!




{Lykkefryd}

16 kommentarer:

  1. Fantastiske ideer - takk for at du deler - kan godt se at det falt i smak ja :)

    SvarSlett
  2. SUUUUUPer flott kommet på ALT sammen, Jeg digger det! Du har gjort en fantastisk bra jobb. Kan tro bursdagen ble fin :D Dette inspirerte virkelig.

    SvarSlett
  3. Jeg blir kjempeinspirert av alle ideene dine! Kopierte "Hurra-banneret" ditt til lillegutt sin 1 årsdag :) - ble kjempefint! :))
    Jeg lurer på hvilken skrifttype du har benyttet på klistremerkene? Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. Så stilig, forstår at dette var populært!

    SvarSlett
  5. Jeg er såååå imponert. Så kult og gjennomført.

    SvarSlett
  6. Dine gutter må glede seg voldsomt til sine bursdagsfester! Du er den flinkeste mammaen jeg vet om når det kommer til å lage istand og pynte til barnebursdager! Herlig med GRØNT! ;)

    ;)
    Klem fra Rikke

    SvarSlett
  7. Tusen takk for koselige kommentarer :)

    Margrethe - fonten jeg har brukt heter Pea Noodles.

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med overstått 6årsfeiring :) Nydelig og så gjennomført, blir helt imponert her. Minnes vagt at jeg gjorde noe sånt bare med jungeltema på sønnen min sin 3 årsdag. For hvert år blir det mindre gjennomført, hehe. Masse gode ideer som aldri blir noe av, men så lenge bursdagsbarnet er fornøyd så er jo alt vel :) Veldig inspirerende å se dette flotte innlegget hvertfall :) *♥*

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med 6-åringen!!! Dette var et superinspirerende innlegg, masse bra tips! Utrolig så gjennomført, jeg bøyer meg i støvet for dette var fantastisk lesning!
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  10. Det så ut som en fantastisk fin bursdag :) Herlige kaker du hadde laget, veldig inspirerende :)

    SvarSlett
  11. WOW! Fantastiske bilder og veldig inspirerende! Tenker det ble en vellykket feiring:-)

    SvarSlett
  12. Fantastiske idéer. Flott at du deler dette. Inspirerende!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  13. Imponert, og ikke minst inspirert!!! Min sønn er (dessverre;-) bare 18 mnd men du har fått meg til å gleeede meg til han blir litt større å kommer til å ha glede av slike suupre barnebursdager....!

    SvarSlett
  14. Så utrolig flott!!!

    SvarSlett
  15. Hei, Else Irene! Er helt stum av beundring. Du er virkelig en inspirasjonskilde av de sjeldne og jeg ELSKER bloggen din. Lurer så fælt på hvordan du lager disse "sirklene" som du stadig bruker som pynt på ispinner osv. Fonten er nydelig. Stanser du ut eller klipper du. Eget program? Veldig nyskjerrig... Hilsen Therese

    SvarSlett
  16. Tusen takk for alle tilbakemeldinger jeg får! Det setter jeg utrolig stor pris på, og det er veldig, veldig hyggelig å høre at jeg kan inspirere dere:)

    Therese - muffintoppene jeg har laget, lager jeg i photoshop (jeg bruker CS5). Masse fonter kan lastes ned gratis, f.eks. på Fonts4Free .net - http://www.fonts4free.net/script-handwritten-fonts.htm
    Jeg printer de ut på tykt papir. Så klippes de ut og limes på pinner.
    (Du kan også stanse ut sirkler i farget papir/kartong, og så lime på disse igjen).
    Jeg har ulike stanseverktøy også :)

    Else Irene

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails