oktober 09, 2011

{gjør det selv} hund og katt - papirbretting



Høstferien er over
- det har vært fine utedager og pusling inne.

Tegning og papirbretting er populære aktiviteter hos oss,
og disse søte hundene og kattene er veldig enkle å få til selv for de aller minste.

Her får du fremgangsmåten!


HUND


Du trenger et kvadratisk ark.


Brett arket slik, så du får et triangel.


Brett det enda en gang til et mindre triangel.


Åpne opp igjen slik.


Brett opp tuppen til en "snute".



Brett ned ører på hver side.


Da er det bare å tegne hundeansikt, fargelegge og pynte som man vil!


KATT


Start med et kvadratisk ark.


Brett til et triangel.


Brett et triangel en gang til.


Åpne opp igjen.


Brett inn tuppen.


Brett inn skrått fra brettestreken på midten.


Gjenta på andre siden.


Vend den rundt.


Lag katteansikt :)


En morsom aktivitet som holder barna sysselsatt ihvertfall en stund!




{Lykkefryd}

4 kommentarer:

  1. Så gøy! Dette skal prøves :-)

    SvarSlett
  2. Tak for tippet! Min datter elsker at tegne og ELSKER dyr, så dette skal vi klart afprøve :o)
    KH Berit

    SvarSlett
  3. Så gøy!!Takk for at du deler:)

    Dette gode tipset skal jeg ta med meg videre:)

    Sikkert gøy for barna mine dette:)

    Nydelige hunden under her og herlige barne klær..

    Ha en fin uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker papirbretting

    så gøy:9

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails