august 01, 2010

Pinnebrød


Pinnebrød er enkelt og morsomt
å lage med barna.
Supert å ha med på tur,
eller legge på grillen på hytta.



Pinnebrød

7 1/2 dl lunkent vann
50 g gjær
1 ss sukker
1 ss salt
2 ss olivenolje
ca. 1 kg hvetemel

Bland gjæren i det lunkne vannet.
Tilsett sukker, salt og olivenolje.
Elt inn hvetemel til en smidig og lett deig.
Heves i ca 1 time.

Deles i ca 10 emner som rulles ut til pølser.
Snurres rundt pinner.
Stekes på grillen eller over bål.



Ha en herlig ny uke!
Håper august blir en skikkelig sommermåned for alle :)


{Lykkefryd}


6 kommentarer:

  1. Å det ser godt ut.
    Husker vi laget slike da barna var små.
    Fikk lyst til å lage slike igjen.
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. pinnebrød er gode barndomsminner!:)

    kanskje jeg skal ta med meg oppskriften og se om jeg kan lage det i barnehagen:)

    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Har notert oppskriften for å ta m til hytta..
    Skal steke pinnebrød på bergene m jentene :)

    Sommerlykke!

    Nyt deilige augustdager :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. mm ja pinnebrød e knallgodt! komme isje på å ha d på grillen, mn m pleie alti ha d m når m ska på tur å spidda pølse:)
    å Sabeltann va kjempekjekt, m storkoste oss alle samen:)

    SvarSlett
  5. ...Mmmm...
    Du gjør det så flott - jeg imponeres over det du gjør! Bildene - alt egentlig!! Du inspirere storveis!!
    Ønsker deg vidunderlige augustdager!!
    Klem Lokki

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails