oktober 27, 2010

Halloween-muffins! Og tips til muffinspynt {gjør det selv} ...



Her kommer litt flere tips på kaker som kan bakes til Halloween...

Gulrot-muffins med kremost-glasur!

Disse muffinsene blir saftige og gode 
- også har de den oransje, gyldne fargen som passer til Halloween :)

I USA er det vanlig også å bake gresskar-muffins.
Det er jo litt lurt å benytte seg av innmaten på gresskaret også
hvis en skal skjære det ut. Men i år valgte jeg det kjente og trygge.
Kanskje til neste år...



Fant en god oppskrift på gulrot-muffins
Her kan du lese nærmere fremgangsmåte.

Cupcake med gulrot

2 1/2 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1/2 ts natron
2 dl brunt sukker (demerasukker)
1 ts kanel
2 egg
1/4 ts salt
1 1/2 dl soyaolje
4 dl fint raspede, rå skrelte gurøtter

175 grader, 18-20 min.

Glasur:

125 g kremost, naturell (romtemperert)
125 g mykt usaltet smør
 250 g melis
2-3 dråper vaniljeekstrakt ( 1/4 vaniljestang)



Har laget muffins-pynt som passer til Halloween.

Det er veldig enkelt; bruk farget kartong
- hvit, oransje, svart eller mønstret.
Motivene i midten har jeg laget i photoshop og printet ut.
Men man kan også klippe ut motiver på trykket kartong
eller mønstret ark som man finner mye av i hobbybutikker
eller andre butikker med scrapping-utstyr.

Klipp og lim etter fantasien din,
og lim så på is-pinner (dette får du kjøpt i hobbybutikker).



Lykke til med Halloween-forberedelser!





{Lykkefryd}

5 kommentarer:

  1. så god idee. sønnen er bedt på haloween fest og jeg synes det hadde vært moro å ha med noe.. dette var ingen dum idee

    SvarSlett
  2. Så fine tips! Kjempe kreative de ispinnene med "skilt" på:-) De skal jeg prøve meg på!
    Ha en fott halloweenfeiring!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Takk for flotte tips!

    SvarSlett
  4. Yummy! Dette skal jammen jeg og ungene også prøve ut! Eldstejenta elsker gulrotkake OG muffins, så dette blir jo ja takk, begge deler på én og samme gang - med litt flott pynt attåt;-))

    SvarSlett
  5. Det er bare ikke lov å være så flink som du altså!!! ;) Jeg er så imponert over alt du kan! Fliiiiiiink!
    Nå kaller senga! Natta! Og ha ei flott kveld!
    'klem
    Lise

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails