august 11, 2011

Hjelp CARE å hjelpe kvinner og barn på Afrikas Horn




12 millioner mennesker i Somalia, Etiopia og Kenya er rammet
av vår tids værste sultkatastrofe. Kvinner og barn rammes hardest.
CARE gir nødhjelp til 1 million mennesker,
men har kapasitet til å nå dobbelt så mange hvis de får finansiering.
Derfor har de startet en innsamlingsaksjon.

CARE er den største hjelpeorganisasjonen i flykningleiren Dadaab,
som huser omkring 400 000 flykninger. Der deler de ut vann, mat og utstyr.
Men de ser også et enormt behov for å hjelpe kvinner som er blitt utsatt for seksuell vold.
80% av de som kommer til flykningleiren er kvinner og barn 
- disse er svært sårbare og trenger spesiell oppfølging.

Det er fryktelig å se bildene av de små underernærte barna på TV-skjermen,
og som mor selv er det spesielt hjerteskjærende å se mødrenes fortvilelse.

Men vi kan alle bidra med noe, og er vi mange som engasjerer oss og gir litt,
kan vi sammen hjelpe mange på Afrikas Horn før det er for sent.

Jeg oppfordrer alle til å engasjere seg, og de som har blogg kan spre budskapet videre
ved å legge denne annonsen på bloggen.




{Lykkefryd}

5 kommentarer:

  1. Det er så forferdelig det som skjer der... grusomt å se bildene av barna. Jeg har støttet Røde Kors denne gangen, helst skulle jeg gitt alle som kan bidra med konkret hjelp...

    SvarSlett
  2. Enig med deg... Men man kan jo ikke gi til alle.
    Det viktige er at man gir bidrag til én som kan gi effektiv hjelp til de som trenger det mest :)

    SvarSlett
  3. Bra initiativ!!

    Vill bare si at du har en super blogg som jeg er glad jeg fant!!

    Hilsen Tonje

    SvarSlett
  4. Jeg klarer nesten ikke lese og høre om det, for jeg blir så påvirket; kan ikke annet å tenke på hvordan det hadde vært om det var jeg som var i en sånn situasjon... Stakkars, stakkars mennesker...
    Jeg vil selvfølgelig være med på å bidra!
    Flott initiativ!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  5. Det som skjer på Afrikas horn er helt forferdelig! Siden jeg var der nede for noen år siden, er det spesielt sterkt. Så fint at du legger ut en slik oppfordring! Afrikas befolkning trenger all den hjelpen de kan få!
    Ønsker deg en fin kveld!
    hilsen Frieblonder

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails