september 22, 2011

travel tid og familieforøkelse


De siste månedene har det vært veldig liten tid til blogging...

Det har vært en travel tid og store forandringer for familien vår.
Vi har nemlig vært på flyttefot og fått et nytt familiemedlem...
Riktignok ikke av den tobente typen, vi er veldig godt fornøyd med de 3 guttene vi har -
- men en liten firbent en, har gjort familielivet komplett.

Hun - det måtte bli en liten jente denne gangen - 
heter Zara og er verdens skjønneste Jack Russell Terrier.
Liten, søt, elsker kos og lek, passe rolig og skikkelig futt og fart når hun vil det.
Vi elsker personligheten hennes og hun passer veldig godt inn i familien.


Her et bilde av henne fra i sommer, rundt 10 uker gammel.

Rolige sommeruker med familiekos og valp i ferien,
etterfulgt av en veldig hektisk augustmåned med flytting.
Endelig begynner vi så smått å komme mer i orden i nytt hus,
vi er ihvertfall på god vei.

Ønsker alle en superfin torsdag i september :)



{Lykkefryd}

de skjønneste plagg i alpakka- og lamaull...


Esencia er dansk design på sitt beste.
Det er naturlige produkter av høy kvalitet og med enkel design, 
produsert i tråd med gamle skikker og tradisjon i Andes-regionen.

Esencias produkter er laget i fineste alpakka- og lamaull.
Ullen er varmere og mer holdbar en saueull, nupper mindre og er myk som kasjmir!



Esencia samarbeider kun med leverandører som
følger fairtrade-prinsipper og bærekraftig utvikling.


Produktene til Esencia kan du se her.



{Lykkefryd}

september 08, 2011

Marius strikk i merino-ull fra UGLY





Vi har fått inn masse herlige nyheter










Marius-serien kommer nå i den mykeste merinoull,
og i tillegg til de herlige dressene finnes det også bukser, jakker og hoods.





Supersøt Marius strikkekjole i rosa merinoull.

Se alle nyhetene her.



{Lykkefryd}


september 06, 2011

URBAN ELK



Urban Elks høst- og vinterkolleksjon
består av masse deilig velour og de mykeste økologiske bomullsplagg.


De ulike plaggene kan kombineres på mange måter,
og passer til det meste.


Tidløst design og veldig bra kvalitet
- dette er plagg som varer lenge!


... Og selvfølgelig med den velkjente elgen!

Se flere av nyhetene her!



{Lykkefryd}


august 29, 2011

FUB




Vi får inn masse lekre nyheter i disse dager!
Et av merkene vi virkelig har gledet oss til å presentere er FUB.
FUB childrenswear er et dansk merke som lager klær for gutter og jenter opp til 8 år.




Høst/Vinterkolleksjonen er laget i den fineste og mykeste ull,
fremstilt helt uten skadelige kjemikalier - sunt for barna og bra for miljøet!
FUB mener at barn vil ha på seg det som er behagelig og ikke begrenser lek og aktivitet.




Dette er klassiske, tidløse plagg som varer lenge og overlever alle trender.
Mesteparten av kolleksjonen er unisex og passer like godt til jente som gutt.




Alle plaggene passer til hverandre, 
så her er det bare å være kreativ og mixe av hjertens lyst.

Vi elsker dette merket, og kan virkelig anbefale det
- perfekt for norske aktive barn og vårt klima :-)

Se alle de fine nyhetene fra FUB i nettbutikken.



{Lykkefryd}

august 19, 2011

Nyheter fra NOVA STAR




Masse fine nyheter fra NOVA STAR er kommet!



Superdeilige myke plagg, som gir rom for masse aktivitet.
Veldig bra kvalitet og ikke minst veldig kule :)

Buksene er romslige og laget slik at de varer lenge!
De passer like godt til gutt og jente
- så dette er plagg som kan gå i arv.


Se all de fine nyhetene i nettbutikken.


{Lykkefryd}

august 11, 2011

Hjelp CARE å hjelpe kvinner og barn på Afrikas Horn




12 millioner mennesker i Somalia, Etiopia og Kenya er rammet
av vår tids værste sultkatastrofe. Kvinner og barn rammes hardest.
CARE gir nødhjelp til 1 million mennesker,
men har kapasitet til å nå dobbelt så mange hvis de får finansiering.
Derfor har de startet en innsamlingsaksjon.

CARE er den største hjelpeorganisasjonen i flykningleiren Dadaab,
som huser omkring 400 000 flykninger. Der deler de ut vann, mat og utstyr.
Men de ser også et enormt behov for å hjelpe kvinner som er blitt utsatt for seksuell vold.
80% av de som kommer til flykningleiren er kvinner og barn 
- disse er svært sårbare og trenger spesiell oppfølging.

Det er fryktelig å se bildene av de små underernærte barna på TV-skjermen,
og som mor selv er det spesielt hjerteskjærende å se mødrenes fortvilelse.

Men vi kan alle bidra med noe, og er vi mange som engasjerer oss og gir litt,
kan vi sammen hjelpe mange på Afrikas Horn før det er for sent.

Jeg oppfordrer alle til å engasjere seg, og de som har blogg kan spre budskapet videre
ved å legge denne annonsen på bloggen.




{Lykkefryd}

august 02, 2011

smoothie-is




Endelig har vi sommer og varme igjen!



SMOOTHIE-IS


2,5 dl frossen frukt
(f.eks. mango, banan, ananas)
2 dl yoghurt (vanilje eller melon)
0,5 dl fruktjuice (f.eks. eple, tropisk, ananas, appelsin) 


Ha alt i en blender.
Hell i isformer, f.eks. disse kule fra Rice,
sett de i fryseren noen timer
- og NYT!




{Lykkefryd}

juli 08, 2011

bare søte drømmer




Drømmefangeren fanger alle vonde drømmer
og hjelper barna å huske kun de gode.

Inspirert av de flotte, tradisjonelle drømmefangerene
 som indianerene opprinnelig lager,
har vi laget våre egne versjoner
med små skatter vi har funnet i fjæra.

Disse henger over sengene til guttene på hytta.

Du trenger:

tykk ståltråd
stoffrester
skjell, sneglehus, fjær etc...
perler
bomullstråd/hyssing


Fremgangsmåte:

Vakre ting man finner i strandkanten blir fine sommerminner.
Vask de godt og la de tørke. Lag små hull i skjellene.
Bøy til en tykk ståltråd i en sirkel, og fest endene sammen ved å vikle de rundt hverandre.
Riv opp remser av stoffrester og surr det rundt stålringen. Fest enden godt ved å knyte fast.
Bruk bommulstråd/hyssing til å vikle frem og tilbake i ringen,
mens du innimellom fester skjell, sneglehus, perler etc.
Til slutt lar du noen tråder henge ned med skejll, perler og evt. noen fjær.
Fest en stoffremse øverst til å henge den opp.

Heng den over sengen til barnet.


Drøm søtt!


Den er ihvertfall dekorativ og bringer frem gode ferieminner.
Det gjør at det er godt å legge seg for å sove :)



{Lykkefryd}

ferietid...




sommer og ferietid...
endelig litt avslappende dager sammen med familien.

Vi skal kose oss noen dager i utlandet,
og derfor vil alle bestillinger i nettbutikken
i perioden 8.-18. juli bli sendt først den 19. juli.

Vi ønsker alle deilige sommerdager
- forhåpentligvis med sol og varme!


GOD SOMMER!


{Lykkefryd}

juli 05, 2011

skjellpynt




Det er koselig å samle skjell i strandkanten,
og lage fine ting av de.
Dette er sommer og deilige feriesysler...!

Her har vi plukket nydelige blåskjell som har blitt godt vasket og bleket på stranden.
En pinne, ståltråd og evt. noen fine perler er alt man trenger for å lage en nydelig uro.

Lag små hull i skjellene med en tynn, spiss spiker og hammer.
Heng skjellene opp på pinnen med tynn ståltråd.

Nå pynter denne opp på utekjøkkenet vårt.




Nå er det snart ferietid for mange.

Ønsker dere alle en super sommerferie!




{Lykkefryd}

juli 04, 2011

Tøffe lekeputer fra Pakhuis Oost








Utrolig tøffe fly lekeputer fra Pakhuis Oost.
Den er 1,30 m lang og 1 m bred 
- herlige å ligge og slappe av på og supre til lek!






Velg mellom skinn, sølvfarget skai og denimstoff.
Veldig kul på gutterommet! 
Den i skinn er så lekker at den passer veldig fint i stuen også :)

Vi har også fått inn masse andre spennende nyheter fra Pakhuis Oost.
Se mer i nettbutikken!





{Lykkefryd}

juni 27, 2011

{gjør det selv} sommer og tid for litt betongstøping!



Endelig sommer, snart ferie og det er tid for litt småprosjekter og kos ute!

De av dere som har fulgt her en stund vet at jeg er veldig glad i betongstøping
- og det er så mye fint man kan lage i betong :)

Her skal jeg vise dere fremgangsmåten på et nydelig fuglebad,
eller fat om du vil...



Du trenger:

Finbetong B20
jord
rabarbara-blad
vann
gummihansker


Fremgangsmåte:



Lag en forhøyning med jord, og plasser et rabarbarablad oppå.
Dette er for å få en fin bue på fuglebadet, slik at du kan ha vann oppi.
Undersiden av bladet skal være vendt opp.

(Jeg har laget den i trillebåren, da kan jeg lett flytte den rundt.
Du kan også lage den på et stort fat el.)




Bland finbetong med vann,
slik at du får en passe tykk grøtkonsistens.
Den skal ikke være rennende, men litt fast slik at den blir liggende fint.
Dekk så bladet med et jevnt (ca 1 cm) tykt lag med betongblandingen.
Prøv å få fine jevne kanter i form med bladet.
Bruk hendene og klapp betongblandingen jevt og fint utover.
Bruk gummihansker, da betong er litt etsende på huden.




Plasser den i skyggen (under tak hvis det regner mye), 
og la den stå og stivne i 2 døgn.
Kan være lurt å dusje den med vann av og til hvis den skulle
tørke fort, slik unngår du sprekker.

Etter 2 døgn kan du løfte den av og ta av bladet.




Fyll den med vann og legg evt noen blomster oppi.
Et nydelig fuglebad, eller et fint fat du kan ha på bordet i hagen!







Ønsker alle en fin ny uke!



{Lykkefryd}


indiske vintage sarier får nytt liv



Nydelige interiør-produkter fra nederlandske Colorique.
Indiske vintage sarier får nytt liv.
Alle produktene er håndlagde og helt unike.

En slik sengehimmel må vel være en drøm på jenterommet...
Eller hva med å henge den opp under et gammelt tre,
og skape en deilig skyggefull plass i hagen i sommer?




{Lykkefryd}

juni 09, 2011

{gjør det selv} fargerik pynt til fest og bursdag




Dette er en enkel festbanner du kan lage selv.
Super til sommerfesten eller til bursdagsselskapet.
Denne er kjempefin å bruke i kombinasjon med pom-pom av silkepapir.



Du trenger:

farget papir
sirkel-punsjer
nål & tråd








Hull ut mange sirkler med en punsjer.




Tre på alle papirsirkelene på en lang snor/tråd.
Du kan lage den super-lang eller flere mindre.




Fortsatt fin torsdag!




{Lykkefryd}


juni 07, 2011

en motorsag og litt maling...





... og vips! Så har du noen småbord.

Jeg er veldig glad i gammelt tre...
Elsker drivved og tre som får stå ute i vær og vind
og få en nydelig sølvgrå patina.

Liker godt å bruke stubber til krakker og småbord ute.
Har du hugget et tre og lar trestokkene ligge ute en stund løsner barken.

Hadde lyst til å lage noen jeg kunne bruke inne,
og trengte noen nattbord.
Jeg delte opp stokken i ulike lengder,
løsnet all bark, vasket og pusset den glatt og fin på toppen.
Så malte jeg med hvit og lys grå maling.



Disse ble fine nattbord på soverommet.
Enkelt og raskt å lage 
- og slike koster jo en liten formue i butikkene!

Blir litt liten tid til blogging om dagen,
men kommer sterkere tilbake.

Takk til alle som vil være med i min Give Away.
Har du ikke blitt med ennå, så kan du slenge deg med her.




{Lykkefryd}



mai 23, 2011

Puter på gutterommet




Superfine puter på gutterommet til minstemann.
Disse er fra Blafre, og er veldig myke og deilige.
Ofte vil han sove på de, og det er veldig praktisk
at trekket kan tas av og vaskes...


Psst...! Nå er det pute-dager i nettbutikken med 25% rabatt.
(Gjelder 23. - 29. mai)



{Lykkefryd}

mai 20, 2011

hjemmelaget focaccia




Nystekt focaccia smaker utrolig godt om sommeren.
Kjempegodt tilbehør til grillmat og salater, tapas etc.
Eller bare spise den alene og dyppe i litt god olivenolje eller aioli ved siden av kald drikke...

Mmm...

- og så er det utrolig enkelt å lage!

Jeg pleier bare å slumpe litt oppi bakebollen, ut ifra 5 dl lunkent vann, 1 pk gjær, 
6 ss olivenolje, litt salt, rosmarin og hvetemel 
slik at det blir en passende klissete konsistens.

Her er uansett en oppskrift:


Focaccia


5 dl vann
50 g gjær
6 ss olivenolje
1 ts salt
tørket rosmarin
ca. 1 kg hvetmel


Løs opp gjær i lunkent vann, og tilsett resten.
Bland i hvetemel til passe konsistens. Deigen skal være litt klissete.
Eltes i kjøkkenmaskin.
La deigen heve til dobbel størrelse (ca 45-60 min).
Hell deigen over i en liten langpanne, og la den etterheve i ca 30 min.
Stikk hull med fingrene og hell over olivenolje, dryss på havsalt/flaksalt
og stikk nedi frisk rosmarin, eller dryss over tørket rosmarin.

Stekes 180 grader i ca 20-30 min. (avhenger av ovnen)




Dette er smak av sommer...


Har du ikke blitt med på min Jubileums - GIVE AWAY ennå?

Masse fine premier... 1. vinner trekkes ved 300 følgere!
Hjelp meg med å spre budskapet, og nå 300 følgere raskere
ved å legge link til give away på bloggen din.
Da får du 1 EKSTRA LODD!


Ønsker alle en nydelig helg!


mai 11, 2011

1 ÅR - feiringen fortsetter med 20% rabatt i nettbutikken!



Vi feirer 1-års jubileumet med 20% rabatt i nettbutikken!
Varer 11. - 16. mai. 

Vi har også stor GIVE AWAY her på bloggen
hvor vi har masse fine premier!

Bli med på feiringen, da vel :)



{Lykkefryd}

mai 09, 2011

1-års feiring med GIVE AWAY!



Lykkefryd har 1-års jubileum...


Både nettbutikken Lykkefryd.no og bloggen fyller i disse dager 1 år!

Det har vært et innholdsrikt, spennende og ikke minst supert år!
 Nettbutikken har vært i sterk vekst!

Vi synes vi har verdens beste kunder :) 
Vi setter utrolig stor pris på at vi har blitt tatt imot så godt, 
og får så mange positive tilbakemeldinger!

Setter også veldig stor pris på alle hyggelige kommentarer
som dere gir her på bloggen.

Derfor ønsker vi å gi noe tilbake til dere...

1-års jubileumet må selvfølgelig feires med en stor  GIVE AWAY!


Dette kan DU vinne:




Velg mellom alle modellene i nettbutikken!
(Gjelder det vi har tilgjengelig ved trekning.)




1 gavekort på kr. 500,- til bruk i nettbutikken.





1 gavekort til på kr. 500,- til bruk i nettbutikken.





Velg mellom bollesettene vi har i tilgjengelig i nettbutikken.




Her er reglene:


Legg igjen en kommentar her - 1 LODD
Er du i tillegg følger på blogg eller facebook - 2 LODD
Er du i tillegg følger BÅDE på blogg OG facebook - 3 LODD

Har du link til GIVE AWAY på blogg - får du 1 EKSTRA LODD!

Du trenger ikke ha blogg for å være med -
du kan legge inn kommentar som "anonym".
Skriv da e-mail adressen din så jeg kan kontakte deg om du vinner :)

(Skriv i kommentaren hvor mange lodd du tar!)



1. trekning er når bloggen når 300 følgere
eller vi har 2000 liker på facebook.


1. vinner velger premie først!



Del gjerne øverste bilde på blogg eller facebook
- jo fler som sprer jo raskere går det til trekning :)



LYKKE TIL! 




{Lykkefryd}
Related Posts with Thumbnails