november 06, 2010

Papirbretting på en lørdag





Jeg elsker origami...

Origami, eller papirbretting, kommer opprinnelig fra Japan.
Et gammelt sagn sier at den som bretter 1000 traner
vil få alle sine ønsker oppfylt.

Jeg har laget en uro av origami-traner.
Ikke med 1000, men jeg er jo på god vei...

Papirtranene har jeg hengt opp med tråd og festet i en gammel pinne.
Denne skal henge på minstemann sitt rom.
Men det går fint å lage uroer til å henge andre steder også.
Bare velg farge på papiret så det passer inn.


Mer papirbretting kommer...

God lørdag!


{Lykkefryd}




4 kommentarer:

  1. Nydelig, har alltid hatt lyst å prøve men ser for meg at det er vanskelig.. Er det vanskelig?


    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Den var NYDELIG!!!! Herlighet, det er bare ikke lov å være så flink altså! :)
    Nå er det julegaveshopping snart, tenkte jeg måtte titte innom deg og se om jeg finner noen fine gaver.. men vil vel bare ha det selv... hi hi..
    Ha en flott lørdagskveld!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  3. Du er bare sååå flink! Er ikke den ting du ikke kan.. Takk for flott inspirasjon!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Papirbretting er ikke så vanskelig, men jeg synes det er mange forklaringer som er vanskelige å skjønne. Ting virker liksom mye mer komplisert enn det faktisk er...
    Finner man en god forklaring er det ganske lett, bare man har gjort det et par ganger :)
    Mulig jeg skal lage en forklaring på hvordan man gjør det...

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg stor pris på :)

Related Posts with Thumbnails